Körkortsutbildning

Kursen vänder sig till

Kursen vänder sig till dig som vill gå en komplett körkortsutbildning med en kombination av teori och körlektioner. Varje körlektion är 80 minuter. Vid första teoritillfället går vi igenom utbildningens struktur, material och betygskriterier.

En traditionell körkortsutbildning innefattar både teori och körning.

B-körkort

Ett urval av de teoretiska och praktiska punkterna vi går igenom är:

• Grundläggande trafikregler
  • Fordonets konstruktion
  • Vägmärken
  • Miljö
  • Körning på mindre och större landsväg
  • Parkering
  • Stadskörning i Trollhättan och Vänersborg
  • motorväg och hög farter

Vi har även bil med automat om ni så önskar.

Om du vill ta ditt körkort på ett snabbt och effektivt sätt så kan du gå en intensivkurs hos oss.

nder de veckor som kursen pågår läser du teori varvat med körlektioner på heltid. Intensivutbildningen innehåller körlektioner, teorilektioner, halkkörning och kunskapsprov. vi bokar bara inskrivna elever och färdigutbildade!

B-körkort

Vill du göra merparten av din utbildning hemma?

Då kan du välja privat övningskörning med handledare varvat med teori på körskolan. Kursen vänder sig till dig som vill fokusera på körning hemma.

Tillsammans med din handledare går du igenom de praktiska momenten av körutbildningen och läser teori på plats på körskolan.